Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


Audi 80 B2'86 1.8i


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nikuś

Nikuś
  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • SkądRz

Napisano 26 czerwiec 2011 - 20:11

Witam,

mam możliwość "wrogiego przejęcia" Audi wymienionego w tytule za przysłowiową flaszkę. Ponieważ samochód ma już kilka lat, zastanawiam się czy jest sens wzięcia tego samochodu na warsztat.

Silnik nie posiada LPG, jego stan to --db/dst, lekko poci się najprawdopodobniej spod klawiatury, ale to nie jest pewne. Po zapaleniu krztusi się, ale wystarczy odczekać niecałą minutę i wszystko jest w normie. Sprzęgło i/lub docisk w nienajlepszym stanie.

Autko było stuknięte w lewy tył jeszcze u Niemca, wskutek czego lewy tył nadaje się tylko do wymiany. Reszta budy to niewielkie pojedyncze ogniska rdzy do opanowania. Nie mam możliwości sprawdzenia jak wygląda podłoga.

Na liczniku 250kkm, obecny owner ma go od ponad 10lat i 80kkm. Jeździ spokojnie, ale też nie pakował w ten samochód za dużo, ale nie mogę powiedzieć że nie dbał.

Tak więc, sytuacja chyba w miarę jasna. W co celuję?

- zrobienie budy
- ogarnięcie obecnego silnika
- zrobienie zawiasu - czy zawias w B2 jest dobrze skonstruowany? co tam w ogóle siedzi? jak wygląda sprawa usportowienia tego zawiasu? czy ma to sens? Itp. itd... Ogólnie zawias traktuję jako ulepszenie właściwości trakcyjnych, nie jako ulepszenie looku.
- jak wygląda sprawa z stabami i rozpórkami?
- heble, ulepszenie. Co, gdzie, jak, z czego, za ile?

Oczywiście jeśli można by było poprosiłbym też o podanie orientacyjnych kwot. Za wszelkie uwagi i sugestie, pozytywne i negatywne (jednakże tylko te wnoszące coś do tematu) z góry dziękuję :)

#2 Sturmovik96

Sturmovik96

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 165 postów
  • SkądTarnobrzeg

Napisano 26 czerwiec 2011 - 20:30

Jeżeli masz tylko chęci i troszke kasy to czemu nie ;-)
Wysłano z budki telefonicznej za pomocą karty magnetycznej TP S.A. i przy użyciu jednego impulsu.

#3 Nikuś

Nikuś
  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • SkądRz

Napisano 26 czerwiec 2011 - 20:45

Sturmovik96, oczywiście, tylko liczyłem na nieco bardziej konkretną odpowiedź :)

#4 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 26 czerwiec 2011 - 21:21

Tak jak Ci pisałem na gadu... Karoserie doprowadź żeby było ładnie i po oryginalności i silniczek wyczyść i powymieniaj filtry i olej.

Na pewno anakonda1 by tu dużo pomógł bo on swoją miał w bardzo dobrym stanie :-) Andrzej pomógł byś nowemu koledze :-)

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#5 anakonda1

anakonda1

    Konstruktor

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 490 postów
  • SkądPrzemyśl
  • Model:Audi b3 quattro
  • Silnik:2,3 LPG

Napisano 26 czerwiec 2011 - 21:25

Dragon, jak nie jak tak tylko zależy w czym bo na wszystkim sie nie znam ale to co mogę to pomogę :)

Nikuś, ja miałem z 84 roku :) polecam forum jeszcze http://audi-b2.pl/forum/ dużo pomogą

za podaj parę fotek

#6 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 26 czerwiec 2011 - 21:35

- zrobienie zawiasu - czy zawias w B2 jest dobrze skonstruowany? co tam w ogóle siedzi? jak wygląda sprawa usportowienia tego zawiasu? czy ma to sens? Itp. itd... Ogólnie zawias traktuję jako ulepszenie właściwości trakcyjnych, nie jako ulepszenie looku.
- jak wygląda sprawa z stabami i rozpórkami?
- heble, ulepszenie. Co, gdzie, jak, z czego, za ile?


Andrzej coś z tego tematu ogarniasz?

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#7 anakonda1

anakonda1

    Konstruktor

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 490 postów
  • SkądPrzemyśl
  • Model:Audi b3 quattro
  • Silnik:2,3 LPG

Napisano 26 czerwiec 2011 - 21:48

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zasada jest taka, żeby rozpórka utrzymywała stałą odległośc między kielichami. Na dole tą funkcję spełnia wózek, a na górze wszystko sobie pracuje.
Wyspawaj sobie cokolwiek, żeby się tylko nie zgięło i będzie super. Powinieneś odczuć zmianę w prowadzeniu auta po założeniu rozpórki.



coś takiego znalazłem

#8 Nikuś

Nikuś
  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • SkądRz

Napisano 26 czerwiec 2011 - 23:17

Zdjęcia zrobię przy okazji, na razie sam muszę zobaczyć dokładnie co mu w duszy gra. Na razie chciałbym się dowiedzieć czy jest sens się w to pakować, bo jeden samochód już w serii ma taką charakterystykę jazdy, o której przy innym samochodzie możemy pomarzyć. Dlatego też nie pakuję do swojego obecnego dupowozu więcej kasy bo współczynnik koszty:efekty jest po prostu zbyt wysoki.

Napiszę szczerze: nie zamierzam pakować się w samochód tylko po to żeby wyglądał - po prostu mnie na to nie stać. Jeśli natomiast niewielkim (w porównaniu do innych samochodów) kosztem da się zrobić projekt który wygląda może nie świetnie, ale przyzwoicie, do tego ma b. dobre właściwości jezdne to możliwe że zostaną podjęte pewne kroki.

Jeszcze jedno: nie mam ciśnienia :) mam czym jeździć, B2 stoi w ogrzewanym garażu u wujka. Tak więc nie spieszy mi się na odpowiedzi na moje pytania, jak mi się uda to pojawię się tym "padłem" na spocie który planujecie na połowę lipca. A jeśli zdecyduję się na rozpoczęcie projektu, to nie zamierzam go zaczynać jutro czy pojutrze.

Mam nadzieję że zostanę dobrze zrozumiany.

#9 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 27 czerwiec 2011 - 09:13

Nikuś ogólnie mogę Ci doradzić rozbudowanie hebli z przodu. Z tyłu podejrzewam że masz hamulcowe bębnowe ze szczękami.

Jeśli założysz ładny felunek i pomalujesz zaciski w jakiś oryginalny kolor będzie to super wyglądać.

Mam akurat na sprzedaż zregenerowane zaciski Lucasa 280mm z jarzmami, info znajdziesz w dziale sprzedam. Do b2 będą bardziej pasować i napewno będą skuteczniejsze niż w mojej A4. Jak coś zawsze możemy dogadać się do ceny. Założyć do tego tarcze Boscha i będzie super

Uszczelka pokrywy zaworów i jej wymiana to żadna filozofia, bierz firmy Victor Reinz.

Osobiście widzę sens odnowienia takiego auta, zwłaszcza że koszty części zamiennych nie będą duże. Tu liczy się idea i koncepcja, a idee są kuloodporne :mrgreen: (z filmu V jak Vendetta ;-) )

#10 anakonda1

anakonda1

    Konstruktor

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 490 postów
  • SkądPrzemyśl
  • Model:Audi b3 quattro
  • Silnik:2,3 LPG

Napisano 16 lipiec 2011 - 15:42

Nikuś, i jak tam postępy w modach robisz coś ?
było Audi 80 B2 2.0 5E rok 1984
jest Audi 90 B3 2.3 5E quattro rok 1987




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych