Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


Audi A6 C5


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ar2r

Ar2r

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów
  • SkądLubaczów

Napisano 07 grudzień 2011 - 19:34

Witam,

W zasadzie dawno się nie logowałem ale mam pytanie do posiadaczy modelu A6 C5.

Obecnie jeżdżę granatową A3 1.6 w trzech drzwiach.. mimo że miałem wcześniej auto 5 drzwiowe nie przewidziałem że tak często będę kogoś woził z tyłu ;f

No i nabrałem ochoty na A6 albo 1.8 T albo 1.9 TDi.. w sedanie oczywiście.

W związku z tym mam pytanie do właścicieli jak te auta się sprawują i czy za te 18tys znajdę jakiś świeży egzemplarz. Czy eksploatacja A6 jakoś znacząco różni się od A3? (pomijam oczywiście spalanie i wielowahacz).


Mile widziane wszelkie sugestie i opinie.

#2 foytek

foytek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 474 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 07 grudzień 2011 - 20:42

tutaj to się tylko dowiesz że zarówno 1,8T jak i 1,9tdi to za słabe do tej budy hahaha
teraz baaardzo spadły z cen więc coś się na pewno znajdzie ale czy świeżego??

#3 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 07 grudzień 2011 - 20:45

W A6 C5 jest bardzo dużo miejsca, auto jest mega komfortowe na dłuższą podróż i nie tylko. Dwustrefowa klimatyzacja + ewentualna skóra robią swoje :mrgreen:

1.9 TDI praktycznie się nie psują, wersje 110 były jeszcze na pompie, 130-tki natomiast już na pompowtryskach. W przypadku tych drugich bardzo istotne jest jaki olej był lany. Pompowtryski wymagają normy 505.01 (najczęściej pełny syntetyk wysokiej jakości) i dobrego paliwa. Dobrze jest mieć drugą osobę podczas zakupu żeby sprawdziła (lub możesz także sam) korekcje poszczególnych PD. Wskazane byłoby też zobaczyć jak auto odpala po nocnym postoju. Utrudniony rozruch i brak mocy może wiązać się właśnie z awarią pompowtrysków.

Przechodząc do konkretu:

1. Zapięcie Vaga, przejechanie auta, rzut okiem na blok 13 z korekcjami. Im bliższe będą wartości granicznej tym bardziej zużyte. Jest ich tylko 4 co prawda ale ewentualna regeneracja może kosztować.

Następnie blok 11 nastaw podstawowych, sprawdzenie jak pracują kierownice turbo. Auto podniesie lekko obroty a sztanga turbo zacznie się cyklicznie unosić. Różnica między ON/OFF powinna być zauważalna. Inaczej auto może wchodzić w tryb awaryjny co kończy się czyszczeniem turbo - 400 do 500zł.

2. Sprawdzenie nr VIN w ASO. Jeżeli właściciel chętnie go poda najpewniej nie ma nic do ukrycia. Nie zmienia to faktu że 1.9 TDiki mają już spore przebiegi, za granicą nikt nie kupuje TDI żeby jeździć nad wodę albo do kościoła. Trzeba liczyć ok. 30 tys km rocznie.

3. Podczas jazdy autem sprawdzić czy nie ściąga na boki, czy nie ma bicia przy hamowaniu ( ludzie często zakładali - nie wiem czemu do tych A6tek, ATE Power Diski które krzywiły się na potęgę).

4. Na nasze cudowne polskie drogi zdecydowanie najodporniejszy jest Lemforder. Masz tu taki zestaw: 4 wahacze górne, 4 wahacze dolne, 2 łączniki stabilizatora plus drążki z końcówkami. Jak jest quattro to w dodatku z tyłu psuje się zawieszenie. Prowadzenie jest pewne i stabilne, koszty jednak pojawią się prędzej czy później. Najczęściej wybijają się sworznie wahaczy górnych które najlepiej wymieniać parami - jeden górny 135zł.

5. Zwrócić uwagę czy na biegu jałowym drążek od zmiany biegów nie drga zbyt mocno, podczas jazdy spróbować gwałtownie odpuścić pedał gazu i potem dodać. Sprawne koło dwumasowe powinno wyeliminować w znacznym stopniu szarpnięcia. Przy gaszeniu auta jeżeli dwumas jest zużyty będzie słychać charakterystyczny chrobot. Ewentualny koszt nowego koła to ok. 2 tys zł za nowe a za regenerowane 700-800zł.

6. Unikać przekładni Multitronic, choć nie wiem czy występowały one w 1.9 lub 1.8T.


Ceny rozrządu do TDI nie są tragiczne, dobre części dostaniesz w przyzwoitych pieniądzach. Rozmawiałem z wieloma osobami w tym z mechanikami, popierając własnym doświadczeniem w tej materii, z 1.9 nie będziesz miał większych problemów czy awarii. Pewne prowadzenie, komfort podróżowania, niezłe osiągi i dobre spalanie mówią same za siebie.

#4 Ar2r

Ar2r

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów
  • SkądLubaczów

Napisano 07 grudzień 2011 - 20:56

Dzięki za bardzo treściwą odpowiedź :) uwagi przydatne, akurat kabelek mam, vaga też używam więc jakoś ogarnę sam. W sumie A3 jak na swoją klasę jest dość komfortowa, ale zawsze chce się więcej :P tym bardziej że miałem okazję podróżować wprawdzie nowszym modelem A6 (C6) 3.0tdi no i podróżowanie w tym aucie można nazwać komfortem.. poprzednia generacja pewnie będzie trochę odstawała pod tym względem ale to już kawał auta..

#5 harley220

harley220

    Specjalista

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 332 postów
  • SkądPrzeworsk

Napisano 07 grudzień 2011 - 20:59

Jest przepaść w komforcie między a3/a4 a A6 byłem bardzo mile zaskoczony ;-)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"

Było:
> http://polskajazda.p...y/Audi/A4/44101

#6 foytek

foytek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 474 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 07 grudzień 2011 - 21:00

przechodziłem czyszczenie turbo u siebie 250zł + robota paru innych rzeczy, co nie zmienia faktu że wołają sobie za to nawet 800zł
kolo dwumasowe również przerabiałem koło Sachs ok 1000-1100zł + sprzęgło Sachs nowe kpl ok 600zł
w niemcowni to ja nawet obstawiałbym przebiegi rzędu 45-50tysi rocznie to standard tdi'kiem
w 1,9 i 1,8t występowały chyba tylko tiptronic również nie polubiany ze względu na awarie

#7 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 07 grudzień 2011 - 21:51

Ar2r, a jaki chcesz rocznik kupić ?

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_


#8 Ar2r

Ar2r

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów
  • SkądLubaczów

Napisano 07 grudzień 2011 - 22:00

99 nie starszy raczej.. nie lubię cofać się wstecz ;) moja A3 jest właśnie 99.

Z drugiej strony lepsze rozwiązanie polift. Moje A3 jest przedlift i niestety standardowo purchle na listwach dachowych są... a gdzieś czytałem że w przedliftowych A6 było to samo. Polifta A6 kupić znowu bez 25k to nawet nie ma co wychodzić z domu ;]

Oczywiście narazie bez konkretnych propozycji bo robię przymiarkę do tego auta bo wizualnie mi się podoba a i komfortu troche nie zaszkodzi..

#9 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 07 grudzień 2011 - 22:21

hmmm no właśnie na polifta nie ma za bardzo co liczyć za ta kwote ;) żeby był "świeży" i nie miał pół miliona nalatane ;)

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_


#10 Sylwek240

Sylwek240

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 41 postów
  • SkądGiedlarowa/Leżajsk

Napisano 19 styczeń 2012 - 15:14

foytek, gdzie Ty robiłeś Turbo za 250 zł ? Mnie na wiosnę czeka robota z Turbawą i właśnie zbieram informacje, co jak i gdzie.

#11 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 19 styczeń 2012 - 20:23

Niebawem będę miał na sprzedaż zregenerowane turbo od AFB.

#12 foytek

foytek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 474 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 20 styczeń 2012 - 07:32

Sylwek240 moje grzebanie przy turbo polegało na czyszczeniu zapieczonych łopatek dlatego taka cena.

#13 Sylwek240

Sylwek240

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 41 postów
  • SkądGiedlarowa/Leżajsk

Napisano 23 luty 2012 - 03:14

foytek, ja swoje miałem przypieczone ale zastosowałem kilku krotnie preparat Wynns'a i już jest ok, tylko już mam luzy, wzdłużny i poprzeczny więc regeneracja u mnie.
LightFighter, czekam na wszelkie info :-)

#14 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 23 luty 2012 - 09:43

Turbo jest jak najbardziej w porządku, jedyne co trzeba zrobić to wyregulować gruchę. Ta suszara w porównaniu do tej którą kupiłem z obecnym silnikiem to cichobieg. Miałem ją za 500zł sprzedać ale że dochodzi kwestia regulacji to za 400 ją oddam.

#15 marasss2

marasss2

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 446 postów
  • SkądSłupsk/Starogard Gd.
  • Model:Audi S3
  • Silnik:Bam

Napisano 23 luty 2012 - 11:11

Sylwek240, Luzem poprzecznym się nie przejmuj jeżeli jest delikatny( 0,5-1mm) on się kasuje jak turbo dostaje ciśnienie oleju a wzdłużny ale tylko wyczuwalny a nie widoczny jest też ok. Pamiętaj że turbo się grzeje jak szalone a metal pod wpływem temp się rozszerza dlatego nawet nówki sztuki z serwisu mają luzy. Ogólnie luzy w turbinie to pojęcie względne bo każda turbina to inny typ i ma inny luz :lol: Tak mi tłumaczył znajomy mechanik.A jeżeli chodzi o silnik do a6 to czemu nie jakąś V :?:
Cztery buty robią robotę :)

#16 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 23 luty 2012 - 14:41

marasss2, bo jak pokazuje doświadczenie userów V w dieslu w afdi może przynieść dużo zlości i pieniędzy wydanych na ciągłe remonty i problemy z silnikiem ;) aczkolwiek da się poszukać takie silniki gdzie większkosć problemów została naprawiona ;)

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_


#17 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 23 luty 2012 - 15:57

marasss2, bo jak pokazuje doświadczenie userów V w dieslu w afdi może przynieść dużo zlości i pieniędzy wydanych na ciągłe remonty i problemy z silnikiem ;) aczkolwiek da się poszukać takie silniki gdzie większkosć problemów została naprawiona ;)


Owszem takich silników jest 1 na 10. Gdybym miał okazję kupić V6 2.5 tdi z pewnym przebiegiem powiedzmy ~250 tys to ani chwili bym się nie zastanawiał. Te wszystkie awarie biorą się z niedbalstwa i fałszowania przebiegu, gdyż 2.5 tdi na zachodzie były i są często używane jako auto służbowe.

#18 marasss2

marasss2

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 446 postów
  • SkądSłupsk/Starogard Gd.
  • Model:Audi S3
  • Silnik:Bam

Napisano 23 luty 2012 - 16:37

Ale mi nie chodziło o zizla skoro bierze pod uwagę 1,8t to czemu nie 2,4 czy 2,8 obie wersje 30 zaworowe są raczej wystarczające jeżeli chodzi o moc i raczej sprawdzone pod względem konstrukcyjnym.Jeżeli chodzi o 2,5 tdi to niestety najgorszemu wrogowi bym nie życzył i nie chodzi o niedbalstwo. Niestety ale jak przypadki życiowe wskazują są zrobione z shitu i nie wytrzymują czasem naprawdę niewielkich przebiegów. Ale ogólnie rzecz biorąc jest to loteria jak się trafi tak się ma można mieć zadbane i nie kręcone i też padają. Dwóch znajomych tak miało w tym jeden klubowicz i to z niby poprawionej wersji w c6 a wpakował 4200 zł w górę silnika. Mam opinie też klubowicza mechanika że ogólnie te silniki to do bani są i nie spotkał jeszcze zdrowego okazu w każdym albo już wałki się poddają albo były zjechane i twierdzi że te wałki to vag robi chyba z sera bo są takie miękkie. Zresztą sam jeździ a8 3,3 tdi i też już szykuje się do remontu góry silnika bo są pierwsze oznaki. Tak czy siak stare auta były mocne a coraz nowsze tym gorzej z jakości niestety. Auto ma przejechać 200-300 tysięcy i zakup nowego ehh ciężkie czasy.
Cztery buty robią robotę :)

#19 Sylwek240

Sylwek240

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 41 postów
  • SkądGiedlarowa/Leżajsk

Napisano 29 luty 2012 - 22:26

LightFighter, a jak z regulacjami ? turbo puszcza ? moje czeka regeneracja przez to pytam czy regenerować czy skusić się na Turbo od Ciebie ? Ciekawi mnie właśnie jak się spisuje, mógłbym w sumie nawet i podjechać do Ciebie
marasss2, właśnie w tym problem że u mnie luz poprzeczny na czuja wynosi ok 1,5mm - 3mm a wzdłużny też coś podobnego, ostatnio sprawdzałem i to mi się nie podoba, zacięć nie mam tylko nie bije jak trzeba.

#20 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 02 marzec 2012 - 12:14

LightFighter, a jak z regulacjami ? turbo puszcza ? moje czeka regeneracja przez to pytam czy regenerować czy skusić się na Turbo od Ciebie ? Ciekawi mnie właśnie jak się spisuje, mógłbym w sumie nawet i podjechać do Ciebie
marasss2, właśnie w tym problem że u mnie luz poprzeczny na czuja wynosi ok 1,5mm - 3mm a wzdłużny też coś podobnego, ostatnio sprawdzałem i to mi się nie podoba, zacięć nie mam tylko nie bije jak trzeba.


Mogę przytaszczyć turbo na zlot to sobie obejrzysz wszystko, jak wyciągnęliśmy turbo to było suchutkie. Zobaczysz sobie wirnik i wogóle, choć według mnie luzu tam nie znajdziesz




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych