Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


A4 B6 1.8 Turbo


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 18 styczeń 2013 - 08:35

Oferta - Audi A4 - - GWARANCJA LEGALNEGO POCHODZENIA SAMOCHODU - KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA - 6 X PODUSZKA POWIETRZNA - ELEKTRYCZNE SZYBY - ELEKTRYCZ

Dołączona grafika Dołączona grafika

A więc byłem wczoraj oglądać auto i chciałem się podzielić kilkoma spostrzeżeniami:

Pierwsza sprawa - Nr Vin. WAUZZZ8E52A165473. Ostatni wpis jest z lipca 2012 przy przebiegu 217 tysięcy. Obecnie ma 230 tysięcy czyli przebieg nie kręcony. 1.8 Turbo AVJ. Sprawdzałem w serwisie zgadza się.

W środku auta nie ma się żywcem do czego przyczepić, jest zadbane, fotele nie wytarte, kierownica i przełącznik świateł również nie wytarte. Piękny biały licznik z fisem, który świeci idealnie. Fotele wyprofilowane z wysuwanym podudziem (nie wiem jak to nazwać) - siedzi się bardzo wygodnie, w aucie nie było palone.

Auto stoi na 17-tkach S-line z bieżnikowanymi oponami TARGUM, felgi lekko otarte na rantach. Ma ładne chromowane obwódki szyb, grila i klapy bagażnika.

Teraz przejdźmy do tego co pokazał Vag...

W części silnik, trzy błędy powracały notorycznie:

- na wolnych obrotach błąd n75
- błąd czujnika temperatury silnika
- błąd jakiegoś modułu sterowania wiatrakiem chłodzenia

W części instruments błąd czujnika temperatury, nie pamiętam jakiego. Ciśnienie oleju nie skakało i nie słychać też było dzwonienia.

Auto jest wyposażone w Xenony, było tak zapewne fabrycznie gdyż samopoziomowanie włącza się i nie ma regulacji we wnętrzu. Po wybraniu bloku XENON coś tam wyskoczyły trzy błędy - dwa z nich dotyczyły silniczków spryskiwaczy, które ani razu się nie wysunęły. No cóż tłumaczyłem sprzedającemu że może to być spory problem w razie kontroli drogowej ale on uznał to za nic wielkiego.

Kolejna sprawa - tarcze hamulcowe, wszystkie są na dzień dobry do wyrzucenia. Zardzewiałe i fragmenty odpadają płatami.

Zderzak tylni ma nierówno spasowną dokładkę i w dodatku jest pęknięcie lakieru z lewej strony, taki pajączek ale fragmentu lakieru brakuje.

Pod dolnymi listwami drzwi widać niewielkie ślady rdzy.

A teraz przechodzimy do serducha, czyli podnosimy machę. Jest wlepka że auto jeżdżone na Castrol 0w30 Long Life....

Pierwsza rzecz - niski poziom płynu chłodniczego, który później się wyrównał. Na początku był sporo poniżej minimum. Po przygazowaniu auta, słyszałem w środku przelewanie/bulgotanie cieczy. Urwana końcówka bagnetu olejowego i ułamany sam lejek. Brak osłony silnika i wyciek oleju w okolicach bagnetu. W miarę nagrzewania silnika, na pośrednich obrotach dało się wyczuć telepanie auta - co to było nie mam pojęcia.
Najważniejsza rzecz - chłodnica klimatyzacji i chłodnica wody są jak nowe, wyraźnie różnicą się od pozostałych elementów, żeberka proste więc wnioskuję że wszystko zostało wymienione.

Świeci się kontrolka service za 400 km i sprzedający mówił że należałoby wymienić rozrząd...
Spasowanie dokładki zderzaka przedniego też jest nieciekawe, ewidentnie coś było na rzeczy. Myślałem że to przez najazd na krawężnik ale nic takiego na dokładce nie zauważyłem.
Kwestię zapisaną przy aucie jako "bezwypadkowy" zostawiam pod dyskusję.

Osobiście chcieliśmy kupić to auto, robi wrażenie ale jak zwykle vag pokazał prawdę. Nie wiem czy ktoś rąbnął tym autem czy przegrzał silnik, ciężko powiedzieć.

Na plus przemawiają felgi, autentyczny przebieg i wnętrze ale pod maską już tak fajnie nie jest. Sprzedający chce za to auto po opłatach 21 900,00. Uważam to za lekki kosmos, nie wiem jak chcecie oceńcie sami.
Wszystkie tarcze do wyrzucenia + rozrząd + n75 i koszty rosną.

Czekam na wasze opinie czy warto...

#2 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 18 styczeń 2013 - 16:35

Jak w każdym audi z tych lat jeszcze była by do sprawdzenia maglownica bo często gęsto lubią lać, to że ciśnienie nie skacze to nie znaczy że łańcuszek i napinacz rozrządu nie są do wymiany a jeśli przebieg jest ori to pewnie przydało by się też to zmienić przy okazji rozrządu żeby dwa razy nie drzeć. Co do ksenonów to dobre są jeśli są "nowe". Widziałem jedną a4b5(stoi w domu) i dwie b6 z ksenonem i w żadnej ten ksenon nie świecił dobrze, światło jest po prostu słabe. Jeśli ktoś nie chce się pchać w koszty to lepiej brać ze zwykłą H7- w razie W mniej kosztuje niż d2s. Spryskiwacze jak się nie wysunęły to chyba pompka uwalona bo one nie mają silniczków które je wysuwają- wysuwa je ciśnienie. Błędy temperatury-być może czujniki. Cena za auto jak w naszych rejonach normalna. Moim zdaniem warto się przejechać na północ, za Radomiem już ceny są inne. Znaleźć nie bite dwunastolenie audi...hmm

#3 toja899

toja899
  • Użytkownicy
  • 7 postów
  • Skądblisko Ciebie

Napisano 18 styczeń 2013 - 16:44

no to Panie za same tarcze(brembo przód i tył) +klocki(brembo przód i tył) + rozrząd(kompletny) + n75(oryginał) robi to wszystko sumkę 2155zł + koszty roboty to jednak cenę troche wygórowana podali ;-)

#4 harley220

harley220

    Specjalista

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 332 postów
  • SkądPrzeworsk

Napisano 18 styczeń 2013 - 17:00

Juz po zdjeciu widać ze maska jest krzywo spasowana.. Tez szukam B6 juz ponad rok i szlak mnie trafia jak jadę ogladać zapewniony przez sprzedajacego idealne auto a tu sie okazuje szrot...
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"

Było:
> http://polskajazda.p...y/Audi/A4/44101

#5 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 18 styczeń 2013 - 17:10

Juz po zdjeciu widać ze maska jest krzywo spasowana.. Tez szukam B6 juz ponad rok i szlak mnie trafia jak jadę ogladać zapewniony przez sprzedajacego idealne auto a tu sie okazuje szrot...


Co ty nie powiesz Mateusz :-P A tak zupełnie poważnie, zadzwoniłem później do tego handlarza, zacząłem punktować błędy i zapytał się mnie "Do czego zmierzam" ?? On podpinał komputer to był tylko jeden błąd... Gdyby to było za 18-19 tysiaków to jeszcze można by się zastanowić, podkreślam jeszcze.

W 1.8 turbo są problemy z pompą oleju i tym słynnym napinaczem, przed czym ostrzegł mnie Kamil. Zresztą telepanie budą było wyjątkowo nieprzyjemne, jak na samochód w stanie "Igła". Czyżby było to z tym związane... ?

Skoro taki bezwypadkowy, to dlaczego jest założona nowa chłodnica wody, klimy i nie działają spryski + odstają dokładki zderzaków...

#6 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 18 styczeń 2013 - 17:33

To się nazywa chwyt marketingowy. Z pompą oleju nie ma problemu jeśli się pilnuje czystości miski, a napinacz po prostu się zużywa i nic na to nie poradzisz. Kupujesz w aso chyba coś w granicach 1,5K komplet i zakładasz nowy.

Spryski bratu nie działają w b5 bo ma pompkę uwaloną, nie wymienia bo do tych sprysków to płyn trzeba wiadrami lać..

#7 harley220

harley220

    Specjalista

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 332 postów
  • SkądPrzeworsk

Napisano 18 styczeń 2013 - 17:37

Juz teraz jak widze ze nie pasuje maska to nawet nie dzwonie bo szkoda na telefon :lol:
Zreszta sam ogladałeś i podobno ma chłodnice wymianiane więc wiesz..

Jak telepie silnikiem to pewnie pompa siada.. Co do łancuszka i napinacza to jesli to jest ori przebieg to właśnie przyszedł na niego czas :-)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"

Było:
> http://polskajazda.p...y/Audi/A4/44101

#8 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 18 styczeń 2013 - 17:39

To się nazywa chwyt marketingowy. Z pompą oleju nie ma problemu jeśli się pilnuje czystości miski, a napinacz po prostu się zużywa i nic na to nie poradzisz. Kupujesz w aso chyba coś w granicach 1,5K komplet i zakładasz nowy.

Spryski bratu nie działają w b5 bo ma pompkę uwaloną, nie wymienia bo do tych sprysków to płyn trzeba wiadrami lać..


Z pompą jest problem jak się nie wymienia oleju na czas, zwłaszcza w trybie LL. Zapytaj Kamila on wie coś na ten temat, nie zmieniał oleju na czas no i :mrgreen:
Nie sądzę aby komukolwiek chciało się dbać o czystość miski w sensie zdemontować, ocenić i ewentualnie wyczyścić....

Może i płyn trzeba lać to fakt, ale to jest też bardzo fajna podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego :hehe:

#9 hexer

hexer
  • Użytkownicy
  • 8 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 18 styczeń 2013 - 20:34

Samochód ładny, tyle, że jeśli po strzale to z silnikiem może być bardzo różnie.

#10 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 18 styczeń 2013 - 22:48

Brat zmienił w B5 lampy na zwykłe, koszt regeneracji lamp+żarników jest nieopłacalny(ok 600zł regeneracja luster wraz z soczewkami + ok 350 żarniki d2s, depo+h7 niecałe 500zł) tak że dowodu nie zatrzymają, o wymianie oleju na czas to nie wspominam, np po wymianie pierścieni i panewek u mnie wymiana była odpowiednio 2600km, 5100 i teraz czekam na 7500 czyli normalna wymiana w td. Miska i smok to może nie tyle co wymianę ale co no 60kkm. Co do strzału to nie wiadomo czy miała czy nie, wymiana chłodnicy mogła się wiązać z jej nie szczelnością bo w passatach i w a4 lubią lać przy "zgrzewach"




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych