Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


Benzyna+Gaz czy Diesel?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
109 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 25 czerwiec 2013 - 19:45

Co wybrać? 2,0 z gazem czy 1,9 TDi?

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#2 szczur_84

szczur_84

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 83 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 25 czerwiec 2013 - 20:02

jak już koniecznie chcesz benz + lpg to lepiej 1.8t bo nowsze 2.0 nie wart jest polecenia
a co do TDI to tylko AFN lub AJM ale dziś ciężko znaleźć bez dość dużego przebiegu chociaż te silniki potrafią dużo znieść tysięcy km to tak po skrócie ;-)

#3 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 25 czerwiec 2013 - 21:02

Dragon, Weź trochę rozwiń swoje pytanie,bo nie wiadomo co Ty chcesz kupić w ogóle A4 b5? b6? Czy może coś innego? bo tak to ciężko będzie cokolwiek doradzić.

szczur_84, Na jakiej podstawie twierdzisz że 2,0 jest nie godny polecenia? 1,8 T ma potencjał,ale w serii też szału nie robi po za tym ma tylko 10 km więcej od 2,0 ALT jeśli o ten Ci chodzi. Jeśli chodzi o TDI to znasz sie aż tak bardzo na nich że polecasz tylko AFN-a i AJM-a? AFN jest ok,ale AJM jest już na PD więc będzie droższy w naprawach.

#4 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 25 czerwiec 2013 - 21:49

AFN nie jedzie, AJM mimo 5 koni więcej jakoś lepiej ciągnie. 2.0 w jakiej budzie i jaki silnik? W 80b4 czy a4 b6. Lepszym wyborem będzie 1.8T z gazem bo w serii jedzie lepiej niż dwa wymienione powyżej i koszty paliwa będą mniejsze niż w dieslu. Co do PD to okazuje się że jak w większości przypadków że jak się dba tak się ma. Wcześniej osobiście byłem sceptycznie nastawiony do tego rodzaju zasilania silnika ale w domu już jest jeden PD, troszkę ma już nastukane na blacie i okazuje się nie bardziej awaryjny niż AFN czy inny na zwykłej pompie- a może to po prostu szczęście? :mrgreen:
Jak dla mnie silniki wolnossące to są nie wydajne przepalacze paliwa. Mimo tego że turbo to kolejny kosztowny element który może się zepsuć to warto go mieć pod maską.

Jest jeszcze jedno ale. Znajdź przy kupnie zadbanego diesla z realnym przebiegiem..

#5 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 26 czerwiec 2013 - 07:08

Chodzi mi o silnik w 80 B4 :-P Wracam do korzeni hehe :-P

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#6 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 26 czerwiec 2013 - 07:20

Dragon, To pewnie wybrałbym jednak TDI :mrgreen:

#7 Zibi

Zibi

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1025 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 czerwiec 2013 - 07:23

Dragon, Weź trochę rozwiń swoje pytanie,bo nie wiadomo co Ty chcesz kupić w ogóle A4 b5? b6?


Jasno napisał:

Co wybrać? 2,0 z gazem czy 1,9 TDi?


Więc ktoś nie zrozumiał :D


Jak dla mnie to tak, jeżeli chodzi o rodzaj paliwa:

LPG + trasa = EKONOMIA :D
ON + turbo = no wiadomo o co chodzi :D
80-tka + szpachla = ciężkie wyglądające auto :D



Czemu nie chcesz wrócić do 1Z ?

#8 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 26 czerwiec 2013 - 07:35

Dragon, To pewnie wybrałbym jednak TDI :mrgreen:

Heheh :-D

80-tka + szpachla = ciężkie wyglądające auto :D

No właśnie szukam jakiejś bez szpachlowej sztuki ale wątpię że taką znajdę :-/

Czemu nie chcesz wrócić do 1Z ?

NO to 1Z to 1,9 TDi 90 kM :-P

Więc ktoś nie zrozumiał :D

Zibi oni dobrze pisali bo tych silników jest od groma różnych rodzai :-P

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#9 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 26 czerwiec 2013 - 07:52

Dragon musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań, ponieważ miałeś tdi i 2.8. Jak dużo latasz na trasie, to jak najbardziej tdi (ze wskazaniem na afn'a). Krótkie odcinki i jazda miejska - raczej benzyna. Wiadomo że V6 w benzynie daje dużo frajdy ale coś za coś.

Ajm to dla mnie kupa, niby ma więcej Nm i czuć różnicę, ma większy potencjał tuningowy ale co poza tym ?? Niech się coś spieprzy i koszty rosną, trzeba szczególnie dbać o pompki i paliwo & olej. Częściej niż zwykle zdarzają się usterki głowic, na co to komu ??

Jakąkolwiek awarię czy usterkę w afn zrobisz bez większych wydatków a mówię o tym z perspektywy roku posiadania takowego. Począwszy od cieknącego nastawnika, gdzie kupujesz zestaw naprawczy za 30 zł po wtryski, gdzie można dorwać komplet w śmiesznych pieniądzach.

Od lipca ubiegłego roku zrobiłem swoim 1.9 30 tysiaków, fakt że po zakupie wymieniłem cały rozrząd+ pompa wody, łącznie z napinaczem paska osprzętu i rolką klimy, termostat, płyny i nowe śruby na koło pasowe wału... Zmieściłem się poniżej tysiaka. W zimie palił przy -10 z 3 spalonymi świecami za pierwszym obrotem. Może też dlatego że przebieg jest pewny - 283 tys a na tulejach nie doświadczy progów...

Jak już miałoby to być 1.9 tdi na PD to polecam wersję ATJ z 6 biegową skrzynią. Auto ma 310 Nm w serii i to już fajnie jedzie. Trzeba jednak skracać interwały wymiany oleju i głównie filtra paliwa. Trzeba też pamiętać o dodatkach paliwowych, STP czy LM.

Relatywnie niskim kosztem podbijesz sobie moc w afn, samym softem dojdzie do 140, turbo od awx da okolice 150, a dorzucając 216-tki przekroczy 160. Taki setup całkiem fajnie daje radę na drodze. Koszt wymiany turbo na używane nie powinien przekroczyć 700zł. Niech ktoś mi znajdzie auto, które przy tym wszystkim spali średnio 5,8 litra na 100.

AWX/AVF z b6 mają ciekawe osiągi ale tutaj też zaczynają się koszty. AVF ma skrzynię 6 i nieco lepszy moment obrotowy. 90 % osób szukających b6 poluje na te silniki, więc może być ciężko, nawet bardzo.

O 2.0 ALT 131 hp słyszałem wiele złego, większość uskarża się na spory apetyt olejowy. Ludzie wymieniają wszystko i daje żłopie olej w nadmiernych ilościach. Mowa tutaj o wymianie pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, odmy itd. Taka skarbonka bez dna.

Mój typ: 1.9 tdi afn albo 2.4 V6 + gaz.

#10 woolf

woolf

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 677 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:A4 B8 Avant
  • Silnik:2,0 tdi cr

Napisano 26 czerwiec 2013 - 11:02

Ja osobiście polecam benzynke +lpg tania jazda , a diezla nigdy w życiu bym nie kupił miałem i straciłem 5000zł nie mówię o tdi ale i tak bym nie kupił . Tak że Dragon bp+lpg

#11 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 26 czerwiec 2013 - 11:35

Ja osobiście polecam benzynke +lpg tania jazda , a diezla nigdy w życiu bym nie kupił miałem i straciłem 5000zł nie mówię o tdi ale i tak bym nie kupił . Tak że Dragon bp+lpg


Woolf jest taka prawda, że diesla trzeba umieć kupić. Ja jak byłem z Kamilem po moje obecne B5 to sprzedawca mało nas nie wywalił z podwórka po 2 godzinach. Sprawdziliśmy nawet błędy klimatyzacji i wszystkiego co było możliwe, podwozie, słuchaliśmy czy przy skrzyni nic nie stuka.

Podobnie było z 3.0 tdi, dla wielu osób to jest dalej kosmos (mówię o mechanikach), pierwsza rzecz wydruk 7 stron pełnej historii serwisowej, przegląd wszystkiego vcdsem. Bez tego ani rusz.

#12 Zibi

Zibi

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1025 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 czerwiec 2013 - 11:57

Jeszcze chwila to każdy będzie kupował auta gdzie wygląda to następująco:

Autokar pełnych osób a w nim:|

- kierowca autobusu
- potencjalny kupiec (szukający auta)
- kilkanaście speców od danej kategorii (elektryka, vag, lakier itp, itd)
- kilka znajomych do towarzystwa

:D



Nie dziwie się że po takiej wizycie osób właściciel Was chce wyrzucić :D hehe

#13 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 26 czerwiec 2013 - 15:09

Niech ktoś mi znajdzie auto, które przy tym wszystkim spali średnio 5,8 litra na 100.

Jeśli chodzi o ekonomię to wystarczy przeliczyć te 5.8L na złotówki i podzielić przez cenę LPG. Okaże się wtedy że większość benzyn zasilanych gazem spokojnie mieści się w tych kosztach, nawet tych pod 200koni.
Mój SB też średnio mieści się w 6L/100, w trasie 4.5 emeryckim tempem nie połknie, i co z tego? Wiem że jazda na gazie wyjdzie taniej.
Dragon, ale czemu 80? Co prawda dobre auta ale już parę latek mają, ciężko znaleźć coś z dobrym wyposażeniem i w miarę utrzymane w dobrych pieniądzach. A jak ktoś ma zadbane to nie sprzedaje :-P

#14 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 26 czerwiec 2013 - 21:29

Dragon, ale czemu 80?

Jakoś mam sentyment do tego auta :-) Tamta to wyszła niewyjściowo więc teraz chce coś kupić ładnego i żeby ładne pozostało :-P I jednak chyba jestem bardziej skłonny na ON :-D

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#15 hehepack

hehepack

    Moderator

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 439 postów
  • SkądBoguchwała

Napisano 26 czerwiec 2013 - 21:48

teraz kolej na a8 Bartku :P

#16 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 26 czerwiec 2013 - 21:50

teraz kolej na a8 Bartku :P

Hehehe ja wiem że na coraz dłuższe się pasuje przesiadać :-P

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#17 hehepack

hehepack

    Moderator

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 439 postów
  • SkądBoguchwała

Napisano 26 czerwiec 2013 - 21:56

tu masz ładną :
http://otomoto.pl/au...-C29248379.html

#18 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 26 czerwiec 2013 - 22:00

To pojechałeś teraz z silnikiem :-P

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#19 hehepack

hehepack

    Moderator

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 439 postów
  • SkądBoguchwała

Napisano 26 czerwiec 2013 - 22:10

gość sprzedaje bo OC się kończy xD

#20 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 27 czerwiec 2013 - 10:39

co to za ogłoszenie było ?

[ Dodano: 2013-06-27, 11:38 ]
Dragon, ja bym szukał 2.0 90km z gazem ;)

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych