Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


Benzyna+Gaz czy Diesel?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
109 odpowiedzi w tym temacie

#21 hehepack

hehepack

    Moderator

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 439 postów
  • SkądBoguchwała

Napisano 27 czerwiec 2013 - 13:23

a8 4.2

#22 PuSzEk

PuSzEk

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1075 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi Coupe 8B
  • Silnik:2.8 AAH

Napisano 27 czerwiec 2013 - 17:24

co to za ogłoszenie było ?

[ Dodano: 2013-06-27, 11:38 ]
Dragon, ja bym szukał 2.0 90km z gazem ;)


jak już 2.0 to tylko 115km, przynajmniej coś to jedzie

co do V8 to nie sztuka kupić, tylko weź to utrzymaj :mrgreen:

#23 bruno

bruno

    Moderator

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 804 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 19:05

ja BYM SZYKAŁ TYLKO tdi, niski koszt eksploatacji jeśli chodzi o paliwo i odpadają problemy z LPG

bruno@audipodkarpacie.pl


#24 Zibi

Zibi

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1025 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 19:29

odpadają problemy z LPG


co masz na myśli ? :D

#25 PuSzEk

PuSzEk

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1075 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi Coupe 8B
  • Silnik:2.8 AAH

Napisano 27 czerwiec 2013 - 19:32

ja BYM SZYKAŁ TYLKO tdi, niski koszt eksploatacji jeśli chodzi o paliwo i odpadają problemy z LPG


rozwiń ostatnie słowa jeśli możesz :-) bo sam jestem ciekaw co to za problemy są z LPG? mowa oczywiście o sekwencji? ;-)

#26 szczur_84

szczur_84

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 83 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 czerwiec 2013 - 20:30

kamilb5 wiem że rola "experta" na tym forum pozwala ci myśleć że jesteś... ale do rzeczy
wracając do tematu ostatnio widuje Cię na forum http://a4-klub.pl/ więc poczytaj tam sobie właśnie o ALT o ich apetycie na olej poprzez fabrycznie źle skonstruowaną odmę itp.
to że seryjne 1.8t ma tylko 10 koni więcej to nie pisz bzdur bo seryjne 1.8t BEX ma koni 190 czyli co najmniej 50 więcej przy takim samym apetycie na paliwo
a jeśli chodzi o TDI co prawda nigdy diesla nie miałem ale widząc kolegów z pracy śmigających parę lat jeden AFN-em drugi AJM-em naprawdę bez żadnych usterek silnikowych to chyba mogę je polecić nie znając się na tych motorach ;-)

#27 Tommy Gun

Tommy Gun

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1040 postów
  • SkądRT

Napisano 27 czerwiec 2013 - 20:40

Gaz jest dobry do kuchenki ot co. Śmierdzi, wpływa niekorzystnie na głowicę i trzeba się z tym cackać. Tak z ciekawości, jaki jest całkowity koszt zakupu i obsługi sekwencji ?? Ile gazownicy robicie kilometrów rocznie że tak się wam ten gaz zwraca ??

#28 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 27 czerwiec 2013 - 20:43

TDI co prawda nigdy diesla nie miałem ale widząc kolegów z pracy śmigających parę lat jeden AFN-em drugi AJM-em naprawdę bez żadnych usterek silnikowych

poważnych może nie mają ale powoli robi się to samo co z SB czyli trudno znaleźć nie zajechanego, a jeśli nie jedzie to właściciel uważa że ten typ tak ma i dalej traktuje go jako w "100% sprawną igłę" chociaż np przepływka czy turbo woła o wymianę.

A Bruno miał na myśli chyba mechaniczny wtrysk paliwa, do tej pory wielu gaziarzy nie ogarnia tego tematu.

#29 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 27 czerwiec 2013 - 20:45

mi np w setce Gaz się nie opłacał, ogólnie tamten silnik to pożerał tyle pieniędzy ze hoho, ale frajda była :-D Ale diesel kaszlak w 80-ce to mega tanio mi wychodziło :-) Jakieś 6-7l/100 zależy od jazdy i to po wymianie wtrysków i chipie :-)

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#30 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 27 czerwiec 2013 - 20:53

Zależy ile auto przepali gazu a ile ropy. Licząc 6L ropy a 10L gazu dla silników o podobnych osiągach to dla benzyny instalacja zwraca się po jakiś 12kkm, potem względem diesla jest ok 5-6zł oszczędności gdy się jeździ na gazie. Jeśli przebiegu jest 15kkm rocznie czyli 150 setek to jest to rocznie 750zł na korzyść LPG.

#31 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 27 czerwiec 2013 - 20:58

No moje 2,8 nie paliło 10L :-P Jak by tyle brało bym się cieszył :-P Najniżej udało mi się zejść do 13,7L/100 :-P Gdzie w 80-ce na pełnym baku dawało się radę zrobić nawet do 1500 km :-)

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#32 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 27 czerwiec 2013 - 21:04

Tak ale diesel o podobnej mocy z tych lat nie paliłby 6L ropy :mrgreen:

#33 Ziomuś

Ziomuś

    Administrator

  • Administracja
  • 3802 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi A6 C5
  • Silnik:2,7 BiT AJK

Napisano 27 czerwiec 2013 - 21:07

No o podobnej to na pewno nie hehe :-P No ale w sumie temat jest bardziej o 2,0 benzyna gaz i 1,9 tdi :-P Ale jakoś jestem bardziej na diesla :-)

www.BizzWeb.pl- Strony internetowe, grafika komputerowa!


#34 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 27 czerwiec 2013 - 21:15

No bo patrzysz na 80, a tam nie było jakiś sensownych benzyn w sensie osiągi/spalanie, też pewnie jakbym szukał 80 to patrzył bym na diesla. Dlaczego nie A4 nawet przed liftowe, szybciej znajdziesz coś lepszym wyposażeniem między innymi klimą, którą ciężko w 80 znaleźć. A jak a4 to tam już jest zwykły ADR czy AEB które dobrze znoszą gaz i spalanie nie jest takie jak w 2,8

#35 marasss2

marasss2

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 446 postów
  • SkądSłupsk/Starogard Gd.
  • Model:Audi S3
  • Silnik:Bam

Napisano 27 czerwiec 2013 - 22:20

W b4 wychodziły równierz 1,6 całkiem nowożytny silnik pod gaz by się nadał bez problemów, a myślę, że i w pb by tragedi nie było tylko słabiutki bo tylko 102 chyba kuce ma
Cztery buty robią robotę :)

#36 woolf

woolf

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 677 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:A4 B8 Avant
  • Silnik:2,0 tdi cr

Napisano 28 czerwiec 2013 - 08:26

Moim zdaniem są tu ludzie " zwolennicy ON" i " zwolennicy LPG " i każdy z sobą będzie rywalizował natomiast Bartek i tak kupi to co będzie mu najbardziej odpowiadało :-)

#37 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 28 czerwiec 2013 - 18:01

No tak,ale w b4 to i tak wielkiego wyboru nie ma jeśli chodzi o w miare mocny i oszczędny silnik,dlatego 1,9 Tdi będzie najbardziej odpowiedni,bo zawsze można coś przy nim dłubnąć jeśli chodzi o zwiększenie mocy,a ekonomia dalej pozostanie ta sama. Ja jak miałem b4 2,6 v6 w Quattro to po miejscu paliła 14 do 15L lpg na sekwencji więc w jakimś stopniu była to oszczędnośc przeliczając to przez 1/2 ceny Pb to palił tyle co seicento lub podobny małolitrażowy silnik,do diesla też niestety trzeba doliczyć czasem awarie turbiny,pompy czy lejących wtrysków co też się wiąże z kosztami wiec trzeba dokładnie sie zastanowić.

#38 PuSzEk

PuSzEk

    Master

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1075 postów
  • SkądRzeszów
  • Model:Audi Coupe 8B
  • Silnik:2.8 AAH

Napisano 28 czerwiec 2013 - 18:18

Gaz jest dobry do kuchenki ot co. Śmierdzi, wpływa niekorzystnie na głowicę i trzeba się z tym cackać. Tak z ciekawości, jaki jest całkowity koszt zakupu i obsługi sekwencji ?? Ile gazownicy robicie kilometrów rocznie że tak się wam ten gaz zwraca ??


co niby dzieje się z tą głowicą przez gaz?? jeśli tankujesz na porządnych stacjach, nie masz skręconej dawki do minimum to nie ma prawa nic się stać silnikowi, temperatura spalania jest może troche wyższa ale bez przesady, nie ma to aż takie wpływu na silnik, jak większości się wydaje, prędzej na sondy lambda
koszty eksploatacji składają się z okresowych wymian filtra gazu- tak samo jak w przypadku zwykłej benzyny czy diesla-filtr paliwa, więc nic tu nowego nie ma
jeśli gaz jest założony u fachowca na dobrym osprzęcie to spokojnie wystarczy regulacja gazu po wymiane filtra gazu, co 20-30 tyś. kilometrów-koszt z regulacją i wymianą nie przekroczy 150zł

koszty na przykładzie silnika 2.8 V6
1.spalanie PB:
trasa 9-10 litrów na 100km średnia prędkość ok 120km/h
miasto 13-14 litrów na 100km
przy butowaniu 18 litrów jest w stanie łyknąć

2.spalanie LPG
trasa 11-12 litrów na 100km
miasto 15-16 litrów na 100km

+ dodajmy jakieś 100zł miesięcznie na PB na odpalanie
w zimie trzeba to pomnożyć x3

3.spalanie ON - 1.9tdi 1Z lub AFN

trasa 5-6 litrów na 100km
miasto 7 litrów na 100km

przykładowy przebieg roczny:
15.000 km

PB 5,60zł - kwota za rok 8400zł w trasie
LPG 2,50zł - kwota za rok 4500zł(naciągnięta kwota, gdyż stawka za LPG jest dużo niższa) w trasie + PB na odpalanie 1200zł = 5700zł
ON 5,50 - kwota za rok 4950zł w trasie

bakatela różnica 2700zł na korzyść LPG w stosunku do PB, różnica ON - LPG 750zł na korzyść tego pierwszego

założenie sekwencji do V6 koszt 2500-3000zł max.

teraz co nie którzy niech sobie sami odpowiedzą co jest opłacalne, z resztą moje zdanie jest takie, jak ktoś chce bujać się V6 czy V8 to nie patrzy na spalanie
jeśli by porównać spalanie do mniejszego silnika np 2.0 to spokojnie LPG wyszło by lepiej w stosunku rocznym niż ON
tak czy siak wybrałbym 2.0 115km
mamy w rodzinie takie, silnik zdrowiutki, jeździ na PB i ojciec jest zadowolony, sam nie raz nim się poruszam i moim zdaniem jak na 115km daje rade w tej budzie jeśli mówimy o 80 B4
a znaleźć zdrowe TDI to też nie jest takie proste

#39 hehepack

hehepack

    Moderator

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 439 postów
  • SkądBoguchwała

Napisano 28 czerwiec 2013 - 18:19

i jest coś Bartku dla Ciebie:

http://allegro.pl/sh...item=3358853850

od gościa z vag podkarpacie

#40 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 29 czerwiec 2013 - 05:55

co to za ogłoszenie było ?

[ Dodano: 2013-06-27, 11:38 ]
Dragon, ja bym szukał 2.0 90km z gazem ;)


jak już 2.0 to tylko 115km, przynajmniej coś to jedzie

co do V8 to nie sztuka kupić, tylko weź to utrzymaj :mrgreen:

i jest na mechanicznym wtrysku który może generować dużo kłopotów

po za tym dziś jak auto spala 20L gazu czy 7,5L ropy :D to koszt praktycznie taki sam

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych