Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


1.8T audi czy 2.0 clio sport?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Eddie

Eddie

    Junior

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • SkądJarosław/Rzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 07:54

Witam. Panowie chciałbym sie was cos poradzic, z zwiazku ze na forum jest wielu użytkowników marki audi z różnymi wersjami silnikowymi i spotrzeżeniami na temat ich pracy itp itd. Różne sytuacje życiowe raczej będa mnie teraz zmuszały do przesiadki z mojego ukochanego audi a6 na coś bardziej ze tak powiem ergonomicznie-ekonomicznego. Bede teraz codziennie robił nie wielką trasę, minimalnie około 100 km dziennie. Jeśli chodzi o spalanie mojej a6 nie ma tu tragedii bo jadac spokojnie tak do 90km/h spalam poniżej 10 l gazu (po pewnych zabiegach przez które zostałem skrytykowany - temat z ceramizerem) wiec koszty sa jeszcze do udzwignięcia, problem pojawia sie nieco indziej bo przy wymianie oleju! Do silnika wchodzi 6l oleju w tym jeszcze musze miec dwa w zapasie bo na przestrzeni 10 tys km napewno gdzies sie podzieje. Czyli łącznie 8 l oleju silnikowego nieco lepszej klasy plus filtry plus robota to wszyscy wiemy ze to są koszty a przy przebiegu 100 km dziennie taki zabieg musiałbym wykonywać średnio co 3 miesiące- mało ciekawa perspektywa. Dodatkowo dochodza inne czynniki przez które poprostu mija mi sie z celem utrzymywanie duzej limuzyny bądz jesli nie udzwigne kosztów podróży to będzie bezsensownie stała w garazu. Dlatego szukam teraz nieco mniejszego samochodu który być może zadowolił by sie mniejsza iloscia paliwa a co najważniejsze był by mniej wymagający jak chodzi o olej silnikowy!
Podobają mi sie silniki 1.8 T ale tu mam własnie pytanie jak to sie sprawuje ? ile pali w miescie /trasie? ile oleju trzeba wlac ? co ile go wymienić ? no i czy tego typu motor generuje jakies inne koszty (o których niewiem jezdzac v6 wolnossacym?) . Czym różni sie 1.8 T 150 KM, 180 KM i wiecej KM czy to ta sama jednostka napewdowo różniąca sie programem ? czy juz jestem tam jakies mocniejsze turbo będocą juz bardziej kosztowne w naprawie ?
mam kilka typów http://otomoto.pl/au...-C32102706.html choć to audi wygląda juz na nie co zmęczone pozatym widze ze tu juz było coś dłubane bo ten wydech cos za duzy
a co powiecie na takie coś ? http://otomoto.pl/au...-C31803660.html ile może palić 210 KM z napędem quatrro ?

Myśle tez na renault clio sport 2 generacja po lifcie z silnikiem 2.0 180 KM bez zadnego tyrbo czy kompresora, znam te samochody- duża moc a apetyt na paliwo dośc umiarkowany , tylko niestety jak chodzi o klase to audi nie dorasta do pięt !

Mysłałem tez nad bmw e46 z silnikiem 1.8/2.0 - złuzycie podobno takie samo a ten 2.0 ma juz 6 baniaków.

Oczywiście mówie tu wszedzie w perspektywie założenia gazu bo mimo ze lubie miec do inwestowane wozy itp itd to jednak podsawowa rola samochodu dla mnie to ze on jest dla mnie a nie ja dla samochodu !

A moze swap z mojego 2.4 na 1.8 T ?? Szkoda mi sprzedawać doinwestowany samochod a pozniej dokładać do nastepnego zanim doprowadze go do jazdy

Czekam na mądre opinie i porady ;-)

#2 foytek

foytek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 474 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 14:57

Czytając to wszystko to nie wiem czy Ty sobie jaja robisz czy poważnie pytasz/piszesz??

Szukasz ekonomii w autach po 200KM ??
Masz jedno z gazem, którym jak twierdzisz jesteś w stanie spalic 10L gazu to po co szukasz problemu??
A to że oleju wchodzi 6l sory ale to już sa jaja!

Tico z gazem z takim podejsciem...

#3 Eddie

Eddie

    Junior

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • SkądJarosław/Rzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 15:25

po 1 : tylko jeden z tych przedstawionych samochodów ma ponad 200 Km i również pytałem skąd sie to bierze
po 2 : tico w gazie wcale nie jest ekonomiczne jak by sie mogło wydawać
po 3 : chce rozkręcić mały biznes i potrzebuje kasy więc poki co nie musze sie wozic koniecznie a6,widocznie chłopie masz kasy odpowiednio wiec nie boli cie wlanie co chwile 8 l oleju. Jak widać z opisu postu szukam samochodu którym sie szybko i sprawnie przemieszcze nie koniecznie wydając duzo pieniedzy na paliwo i reszte ceregieli do niego równoczesnie nie koniecznie rezygnując z mocy pod maska. Czy to az takie smieszne i dziwne to niewiem :roll:
po 4 : nie bede ci opisywał swojej sytuacji życiowej ale jesli pisze ze nie bedzie mi sie opłacało utrzymywać takiego samochodu to znaczy ze ni mniej ni wiecej tylko to ze nie bedzie mi sie go upłacało utrzymywać i mam widzi mi sie na zmiane samochodu. wiec nie dopytuj sie głupio gdzie jest problem. Skoro nie potrafisz odpowiedziec na powyższe pytania i wątpilowści (jesli nawet one dla ciebie sa głupie) to po co sie odzywasz ?!
a po 5 : prosiłem o mądre opinie i porady a nie zupełnie o nie konstruktywną krytykę.

" niema głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi " o tak nawiązując jeszcze :mrgreen:

#4 pioto10

pioto10

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 444 postów
  • SkądSędziszów Małopolski

Napisano 10 luty 2014 - 18:04

hmm Ja Ci powiem że mam 1,9TDI 110kM i nie narzekam ani na ekonomikę ani na olej co prawda po roku jak sprawdziłem to się przeraziłem bo troszkę go ubyło ale jak pisałem w innym poście paru forumowiczów mi uświadomiło że to norma ;P przy wymianie weszło mi tak chbya 4.5l oleju po roku teraz dolałem może z szklankę ;) a co do ekonimiki nie narzekam bo dużo nie spala z 4,5 w trasie max po mieście max 5,5 spali no zależy jak kto jeździ czasami i da się spalić więcej xD
AUDI <3
Zapraszam na FP
https://www.facebook..._homepage_panel

#5 tomekhxc

tomekhxc

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 390 postów
  • SkądKolbuszowa
  • Model:A4 B7
  • Silnik:3.0tdi

Napisano 10 luty 2014 - 18:34

co do clio to sie nie bede wypowiadal bo ie znam tego samochodu oblukaj forum renault to sie dowiesz od uzytkownikow ;-) co do 1.8t powiem tak ja jestem ze swojego bardzo zadowolony , olej wymieniam co 10 tys i nigdy nie robilem zadnej dolewki tylko od wymiany do wymiany , w silniku jedynie robilem rozrzad filtry i nic pozatym , no chociaz cewki wymienilem ale podlecalo to akcji serwisowej wiec nie placilem za to , pod tym wzgledem bardzo chwale sobie ten silnik, co do ekonomi to 1.8t jest paliwozerny przy spokojniej jezdzie na bp w 10l/100 sie miescilem na lpg w jezdzie mieszanej 13/100 takze nie jest taki oszczedny jak sie wydaje ;-)

#6 Eddie

Eddie

    Junior

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • SkądJarosław/Rzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 19:44

no czyli jednak można odpowiedzieć normalnie ;-) choć zapewne jeszcze jeden uzytkownik zapewe sie udzieli -skrytykuje i nic mądrego godnego uwagi nie powie ....
pioto10, niewiem dlaczego ale diesla nieco sie obawiam, choć to co piszesz to wszystko brzmi rozsądnie może faktycznie warto by było wziąć coś takiego pod uwagę 4,5 litra w trasie to bardzo przyzwoite wartosci, mówisz ze dolałes szklanke, ja dolewam 8 :-P
tomekhxc, powiem szczerze że mnie chyba skutecznie wyleczyłes z tej jednostki napędowej. Faktycznie spodziewałem sie ze bedzie troszke mniej palił. Renówka potrafi sie zadowolić 6l PB na 100. Choć clio tez ma swoje słabe strony...

#7 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 10 luty 2014 - 20:10

clio sport nie będzie tańszy w utrzymaniu niż a6... po za tym te auta są do upalania a nie do normalnej jazdy... wiec trzeba się z tym liczyć kupując auta jestem na forum clio pare lat bo to było moje pierwsze auto i tam się ludzie borykają z większymi lub mniejszymi problemami jak wszędzie a 6L oleju co 15tys km to nie ma tragedii chyba tak strasznie...

i podzielam zdanie Wojtka


Renówka potrafi sie zadowolić 6l PB na 100. Choć clio tez ma swoje słabe strony...

mówisz o clio sport ? Kto Ci to naopowiadał ? teraz akurat nie ma spotów na clio więc nie bd miał porównania ale nie było osoby która by mówiła takie herezje że spali 6l chyba że na trasie przy predkości do 100km/h


jak masz jeździć tym autem że tak powiem zgodnie z przepisami to kup 1.2 i wtedy może przy spokojnej jeździe tyle spali...

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_


#8 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 10 luty 2014 - 20:24

Renówka potrafi sie zadowolić 6l PB na 100. Choć clio tez ma swoje słabe strony...


Chyba żartujesz nie mów że dwu litrówka spali 6l PB bo to bzdura. tomekhxc, ma quattro więc spalanie troche większe niż w FWD,ja mam ośke i na trasie spokojnie w 8L/100km sie mieści a po miejscu 11 LPG więc jest to dużo lepszy silnik od v6 pod każdym względem. Oleju wchodzi ok 3,5L bo o to też pytałeś,podsumowójąc 1,8T jak najbardziej nadaje sie na trase bo jest oszczędny,w miare mocny i przede wszytstkim tani w utrzymaniu.

Jeśli chodzi o wersje 150 km i 180 to silnik i turbo jest to samo tylko soft inny.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#9 Eddie

Eddie

    Junior

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • SkądJarosław/Rzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 20:29

mam przyjaciela który własnie sprzedał clio sport a jezdził nim dosc długo i go pytałem o apetyt na paliwo i tak tak mówimy tu o predkosci do 100km/h max chodzi mi o spokojną jazdę wiadomo jak bo pałować to zje dwa razy tyle.

po za tym te auta są do upalania a nie do normalnej jazdy

niestety tu masz racje kurcze ze ten samochód nie dokonca sie nadaje do uzytkowania na codzien bo tłucze i sie wydziera silnik, no typowo sportowy samochod

a 6L oleju co 15tys km

niewiem może jestem nieco nadgorliwy ale ze smigam na gazie to wymieniam co 10 tys no i zawsze musze wziac 8 litrów bo 6 odrazu w silnik a dwa miedzy czasie :-|

niewiem a moze a3 z zwykłym silnikiem 1.8 ? może sie ktoś wypowiedziec na ten temat?jak sie to sprawuje. No generalnie chciałbym mały samochod do jazdy na codzien zeby jezdzic faktycznie do 100km/h ale zeby w razie czego miec troszke mocy pod noga bo niechce rezygnowac z osiągów. Tak jak w mojej a6 smigam sobie spokojniutko ale w razie wu z potrzeby czy nawet dla fanu gaz do spodu i leci sie grubo i predkosc 180 nie stanowi problemu. A może macie jakies zupełnie inne propozycje ?

Szkoda ze nie ma zadnego silnika benzynowego z gamy audi który by miał te 140/150 KM z czterocylindowego silnika bez turbo do 2002 roku .....

#10 pioto10

pioto10

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 444 postów
  • SkądSędziszów Małopolski

Napisano 10 luty 2014 - 20:31

Eddie, zarzekałem się że nie kupie nigdy disla ...
miałem mazdę w benzynie narzekałem że szybko z baku ubywa
miałem bmw w gazie ? co najmniej z 15 spalała i ciężko z paleniem na gazie było
kolejne w benzynie szybko ubywało a paliwo drogie

nie wiem co mie podkusiło zakupić diesla ale kupiłem i nie zamienię benzynę na pewno nie przez najblirzesze 5 lat xD
AUDI <3
Zapraszam na FP
https://www.facebook..._homepage_panel

#11 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 10 luty 2014 - 20:34

Eddie, 1,8 dobrze sie sprawuje,ale 125km szału nie robi a spalaniel takie samo jak w 1,8 turbo wiec nie rozumie dlaczego nie chcesz 1,8T? a pozatym do a3 wchodzi prawie 5L oleju.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#12 Eddie

Eddie

    Junior

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • SkądJarosław/Rzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 20:41

no widze ze sa pozytywne opinie na temat silnika 1.8T,

na trasie spokojnie w 8L/100km sie mieści a po miejscu 11 LPG

no to sa wartości które sa spokojnie do przyjęcia. ale nie rozumiem

Oleju wchodzi ok 3,5L

a do a3 z tym silnikiem wchodzi 5l oleju ?
pioto10, dieslem tez juz jezdziłem i niby było ok ale jednak niewiem dlaczego lepiej czuje sie na silniku benzynowym

Czyli najlepszym wyjsciem teoretycznie było by 1.8T 150 KM bez quatro ?

#13 pioto10

pioto10

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 444 postów
  • SkądSędziszów Małopolski

Napisano 10 luty 2014 - 20:45

Eddie, kwestia przyzwyczajenie i kto co lubi ;-)
AUDI <3
Zapraszam na FP
https://www.facebook..._homepage_panel

#14 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 10 luty 2014 - 20:52

Eddie, No tak wchodzi,a3jka ma silnik w poprzek a a4 wzdłuż może od tego to zależy,ale tak jest i do a3 wchodzi chyba 4,8L a do a4 3,7L ok.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#15 tomekhxc

tomekhxc

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 390 postów
  • SkądKolbuszowa
  • Model:A4 B7
  • Silnik:3.0tdi

Napisano 10 luty 2014 - 22:44

no widze ze sa pozytywne opinie na temat silnika 1.8T,

na trasie spokojnie w 8L/100km sie mieści a po miejscu 11 LPG

no to sa wartości które sa spokojnie do przyjęcia. ale nie rozumiem

Oleju wchodzi ok 3,5L

a do a3 z tym silnikiem wchodzi 5l oleju ?
pioto10, dieslem tez juz jezdziłem i niby było ok ale jednak niewiem dlaczego lepiej czuje sie na silniku benzynowym

Czyli najlepszym wyjsciem teoretycznie było by 1.8T 150 KM bez quatro ?

a to fakt Q swoje robi wiec spalanie na pewno wieksze , a mowie tylko na swoim przykladzie , jezdze niz nim 5 rok i co do silnika nigdy mnie nie zawiodl jak do tej pory i oleju nie ciagnie ;-)

#16 foytek

foytek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 474 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 23:12

A ja dalej nie rozumiem po co zmieniać i kombinowac z samochodem, który sie ma i wie w jakim jest stanie itd...
za a6 kokosów nie wezmiesz, za a3 wiele mniej nie dasz i nie wiadomo co po drodze wyjdzie do roboty, 1,8T spali tyle co twoje 2,4 a to że oleju wejdzie za pare groszy mniej to sory ale dalej nie rozumiem gdzie tu sens???

#17 bruno

bruno

    Moderator

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 804 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 luty 2014 - 23:53

foytek, pewnych rzeczy nie pojmiemy :lol:
jak by nie liczyć to taka zamiana ni jak ma się do oszczędności

bruno@audipodkarpacie.pl


#18 Eddie

Eddie

    Junior

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • SkądJarosław/Rzeszów

Napisano 11 luty 2014 - 07:27

no wiedzac na ten temat teraz nieco wiecej i podchodzac do tematu na chłodno faktycznie i na spokojnie sobie kalkulując to 1.8 T to jest na zasadzie "zamienił stryjek siekierkie na kijek " myslałem ze 1.8 T wychodzi nie co oszczednej a tu jak chodzi o paliwo to samo a i o olej 1 l w ta czy w tamta to juz bez znaczenia. Aktualnie jazda wychodzi mi nawet taniej jak dieslem wiec diesel tez odpada.

moze musze poszukac cos w innych markach moze vectra C 1.8 ?

Ale posiedziałęm policzyłęm i Panowie mam jeszcze jedno pytanie. Bo być może ja nie potrzebnie zmieniam co chwile olej u siebie ? Wymieniam olej co 10 tys km .Oleje to dla mnie kosmos nie znam sie na tym wogole ! Smigam na Castrol Edge 5w30 biorac pod uwage gaz ale i to ze nie pałuje silnika niewiedomo jak czy wymiana co 10 tys to nie jest troszke na wyrost ?

#19 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 11 luty 2014 - 08:23

ja w kazdym aucie zmieniam mniej wiecej co 15 i nie leje castrola :-P
ale temat olejowy to temat "rzeka" że tak powiem

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_


#20 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 11 luty 2014 - 09:52

Eddie,

myslałem ze 1.8 T wychodzi nie co oszczednej a tu jak chodzi o paliwo to samo a i o olej 1 l w ta czy w tamta to juz bez znaczenia.


A nie wychodzi? 1,8T pali po miejscu ok 11L więc ile pali twoje v6? skoro piszesz że paliwo to samo. Tak samo z olejem 3,5L to to samo co 8L? :lol: Ja też miałem kieyś 2,6V6 i myślałem że będzie palić 8L LPG a ono 14 paliło.Skoro piszesz że v6 pali tyle samo co R4 to proponuje kupić 2,7Biturbo spalanmie będziesz miał jak w 2,4 a mocy dużo więcej.

moze musze poszukac cos w innych markach moze vectra C 1.8 ?


Tak,to będzie napewno oszczędne auto bo ma napisane ECO-TEC na pokrywie zaworów.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych