Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


Audi 2.4 vs 2.8 quattro


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 k.swirk

k.swirk

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 35 postów
  • SkądRZE / Zgłobień

Napisano 12 grudzień 2014 - 20:51

Moi drodzy , przymierzam się do zakupu Audi A6 C5 Sedan ale nie wiem którą wersję silnikową wybrać. Zastanawiam się nad 2.4 lub 2.8 obydwie w quattro z manualnymi skrzyniami biegów. Rozglądałem się za rocznikami 2000r w górę i będę je ściagał z Niemiec , nie planuję zakupu w PL :)

Czekam na wasze wypowiedzi :)

#2 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 12 grudzień 2014 - 21:19

Kup bardziej zadbaną, rozglądać się możesz raczej za 2.8 albo 2.7TT jak chcesz V.

#3 k.swirk

k.swirk

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 35 postów
  • SkądRZE / Zgłobień

Napisano 12 grudzień 2014 - 21:35

Nie chce auta z turbo , mam zrażenie jak u mojej mamy padło :P trochę pochłonęło kasy niestety ;/ obydwa są w V-ce tylko na czym polega różnica oprocz mocy i pojemności. Jak ze spalaniem ? Jak z awaryjnością ?

#4 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 12 grudzień 2014 - 21:52

Turbina to normalna część eksploatacyjna. Jak się umie ją dobrze traktować to i się odwdzięczy. Akurat turbina przy innych częściach przy a6(zawias, maglownica, hamulce, rozrząd przy V) jakoś specjalnie cenowo nie odstaje, inna sprawa że przy 2.7 jest dwie :-P. Co do awaryjności to nie wiem bo nie miałem ani 2.4 ani 2.8.

#5 k.swirk

k.swirk

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 35 postów
  • SkądRZE / Zgłobień

Napisano 12 grudzień 2014 - 21:59

a co do 2.7 T jak znosi LPG ? masz może jakieś info na ten temat ? :P

#6 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 13 grudzień 2014 - 11:54

Ja zakładałem gaz w multiservice w Niwiskach, tam zakład ma dwóch właścicieli i jeden ma właśnie c5 allroad 2.7 w gazie. Jak mu to jedzie i jak się sprawuje to nie wiem bo nie zaglądam tam. Zawsze możesz zadzwonić i spytać się co i jak- nie odmówią pomocy.

#7 k.swirk

k.swirk

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 35 postów
  • SkądRZE / Zgłobień

Napisano 13 grudzień 2014 - 14:21

Trafiła mi się perełka w Niemczech :) 2.4 quattro , niecale 200 tys przejechane , serwisowane , po wymianie hamulców , opony letnie na alu 85%-90% :) nie trace czasu i jade po weekendzie :)

Jak wróce to dodam zdj i ocenicie :)

Dziękuję i pozdrawiam :) :jupi:

#8 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 13 grudzień 2014 - 21:05

k.swirk, Jeżeli mówisz że że zraziłeś sie do turbo i że jest drogie w ekspolatacji to chyba nie wiesz ze w 2,4 i 2,8 v6 jest takie cos: http://allegro.pl/na...4816797655.html X2 do tego 2 łańcuchy,olej uszczelki i robota musisz liczyć ok 2000zł min,więc z dwoja złego jednak wole silnik z turbo. 2,7 BiT znośi bardzo dobrze LPG.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#9 pioto10

pioto10

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 444 postów
  • SkądSędziszów Małopolski

Napisano 14 grudzień 2014 - 05:48

kuzyn ma w 2.4 i przeraziło mnie to jak kupowałem mu jedną z uszczelek pod głowicę i zapłaciłem za nią 100 zł :shock:
AUDI <3
Zapraszam na FP
https://www.facebook..._homepage_panel

#10 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 14 grudzień 2014 - 18:14

pioto10, to ile wg Ciebie ma kosztować uszczelka pod głowicę, myślisz że do 1.9tdi jest tańsza i kosztuje 50zł?

#11 Jack

Jack

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 97 postów
  • SkądLier, Norway

Napisano 15 grudzień 2014 - 18:08

Uszczelka pod głowicę do 1.9 może kosztować więcej niż 100 zł, np. Viktor Reinz. Gorszej jakości kosztują mniej. Poza tym jak komuś zależy żeby było dobrze zrobione i solidnie na kilkadziesiąt tysięcy km to wypadałoby wymienić też szpilki, które muszą być każdorazowo nowe, możesz też wymienić uszczelniacze zaworowe i popychacze nie mówiąc już o sprawdzaniu szczelności i planowaniu głowic. Żeby ustrzelić dobre C5, czy B5 z V6 trzeba dobrze poszukać..., juz mało która ma poniżej 280 albo 300 tyś. km
Przed zakupem proponuję kubeł zimnej wody na głowę, bo kupić skarbonkę nie problem...
k.swirk, a nie zastanawiałeś się nad 1.8 T ? Chyba że koniecznie chcesz mieć V........
Forspranget ligger i teknikken

#12 Niki20

Niki20

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 374 postów
  • SkądHarta/RZE

Napisano 16 grudzień 2014 - 08:23

Ja do v8 też płaciłem po 100zł za uszczelki pod klawiatury. W Vkach jest ten minus że trzeba dwie :mrgreen:
Korekta lakieru samochodowego, reflektorów itp
tel 783 666 973

B4 limo

#13 k.swirk

k.swirk

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 35 postów
  • SkądRZE / Zgłobień

Napisano 17 grudzień 2014 - 22:33

Zastanawiałem się ale po pierwsze nie mam przekonania do turbo w benzie a po drugie trafiła mi sie 2.4 quattro(bogate wyposażenie , 2 kpl alusów 16" z oponami i co najważniejsze bezwypadkowa , potwierdzona 100%) więc wziąłem :) do zrobienia mam prawą półoś przód, zespawać wydech bo pęknięty jest w jednym miejscu ( 2cm ) , pozmieniać płyny i przeglądnąć napęd . Mam nadzieję że nic więcej nie wyjdzie :)

Jak zakończe wszelkie prace nad nią to dodam zdjęcia :)

#14 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 20 grudzień 2014 - 19:54

k.swirk,

po pierwsze nie mam przekonania do turbo w benzie


To nie jest żadne wytłumaczenie,owszem nie masz turbo,ale za to masz 2 napinacze od wałków rozrzadu które kosztują tyle co regeneracja turbiny,albo lepiej.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#15 TIGIS

TIGIS
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 22 grudzień 2014 - 20:45

k.swirk, Jeżeli mówisz że że zraziłeś sie do turbo i że jest drogie w ekspolatacji to chyba nie wiesz ze w 2,4 i 2,8 v6 jest takie cos: http://allegro.pl/na...4816797655.html X2 do tego 2 łańcuchy,olej uszczelki i robota musisz liczyć ok 2000zł min,więc z dwoja złego jednak wole silnik z turbo. 2,7 BiT znośi bardzo dobrze LPG.

w 2,7tt też są napinacze i kosztują chyba tyle samo (o ile nawet nie są to te same napinacze).

#16 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 22 grudzień 2014 - 20:51

Przecież nie wymienia się tego co 10tyś jak oleju... :roll:

#17 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 25 grudzień 2014 - 00:35

Ziomek, No niby nie,ogólnie 2,7Bit chodzi bardzo fajnie i jest mało awaryjny,ale dostęp do obydwu turbin w tym silniku to totalna porażka,zresztą tak jak do wszystkiego.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#18 Frugo

Frugo

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 50 postów
  • SkądTyczyn

Napisano 16 styczeń 2015 - 19:15

2,4 i 2,8 w tych audi akurat musisz kupić zadbane, są to dobre i trwałe silniki ale trzeba o nie zadbać, jak umiesz sam coś po robić przy aucie to dasz rade i się odwdzięczy silniczek. Najlepiej szukaj z wymienionym rozrządem bo to koszt ok 1000zł za same części ale masz spokój na 120 000 km i kup silnik jeżdżony na syntetyku i taki olej lej choć by miał 500 000 przejechane ;-) , te ślizgi z napinaczami padają głównie jeśli ktoś nie dba o silnik( maja je tez 1.8T, 2.7 T, 2.4 2.8 3.0, one wymagają natychmiast świeżej porcji oleju dobrej jakości i olej musi być bardzo rzadki już podczas startu silnika, sprawdź tez odmy, odpal silnik i na uruchomionym sprawdź czy korek jest "przyssany" ,powinien stawiać opór albo po odkręceniu korka przyłóż chusteczkę i sprawdź czy jest podciśnienie w silniku :) generalnie jakiej v - ki byś nie kupił to każda kosztuje, głupie świece kosztują ok 30 zł szt. co daje 180zł (ale wystarczają na 40-50 tys. km), przewody ok 500 zł ale to robisz raz na 10 lat albo i rzadziej. uszczelki pod pokrywy na pewno będziesz musiał wymieniać jak nie teraz to za rok, koszt ok 90 zł sztuka, wymienisz sobie sam. Generalnie sam maiłem trochę problemów z tym silnikiem głównie przez niekompetencje gaziarza i innych magików, potem się wziąłem za niego sam z pomocą doświadczonych ludzi z forum i teraz jest żyleta.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych