Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


Audi A3 8L jako pierwsze auto ?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 kondziopl3

kondziopl3
  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • SkądKoło Rzeszówa

Napisano 11 luty 2015 - 00:10

Witam.

Zastanawiam się nad zakupem pierwszego auta. Do tej pory używam auta ojca Golf IV 1.9TDI 115km. Golfik pokonuje dość małe dystanse a trzyma się już 5 latek w naszych rękach.

Jako że Golfa mamy wolałbym coś innego, strasznie podobają mi się Hatchbacki lecz koniecznie 5 osobowy. Wybór (jeszcze nie ostatecznie) padł na Audi A3 8L.
Z racji iż do pracy mam 4km w jedną stronę, rozglądałem się nad benzyną, pytanie czy rozważać również diesla ?

Rocznie myślę robić jakieś 10-12tys km. Głównie dojazdy do pracy, czasem jakaś trasa ok. 50km.
Benzynę chciałbym koniecznie zagazować. Jaki silnik ? Polecany jest 1.8T i ku takiemy bym się skłaniał.

Kwota jaką chciałbym wydać to ok. 15tys na auto z gazem, lub do 13tys +gaz.

Co byście polecili ?
Podoba mi się jeszcze Reno megan II, Mazda 3, i od bidy kolejny Golf IV :) lecz tam albo części/serwis drogie albo za bardzo się psuję.
Ogólnie szukam czegoś hmmm sprawdzonego z dużym wyborem częsci i przystępnymi cenami.

Poradzicie coś ?

#2 pioto10

pioto10

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 444 postów
  • SkądSędziszów Małopolski

Napisano 11 luty 2015 - 00:22

Z kąd jesteś ? moja będzie Audi A3 8L szła pod sprzedaż tylko to dizelek 1.9tdi 110hp++ jak coś nie widze problemu byś sie przejechał i pooglądał ;-)
spalanie bardzo małe przy tych cenach paliw co teraz są to za 50zł spokojnie robię ponad 200km
AUDI <3
Zapraszam na FP
https://www.facebook..._homepage_panel

#3 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 11 luty 2015 - 06:47

Z racji iż do pracy mam 4km w jedną stronę

Na takich krótkich odcinkach to zaraz zajedziesz każde auto, druga sprawa że za 2tyś to ta instalacja do 1.8T może biednie wyglądać. Gaz napewno taniej Cię wyjdzie w jeździe niż ON chociaż z nim też nie jest drogo-w zimie na takich krótkich odcinkach koszty mogą być porównywalne.
pioto10, jak sprzedajesz to napisz w dziale sprzedam albo wyślij mi info z ofertą na PW.

#4 kondziopl3

kondziopl3
  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • SkądKoło Rzeszówa

Napisano 11 luty 2015 - 10:36

Wiem że na dobrą instalację trzeba dać ok. 3 tysi, napisałem 13+gaz lecz nie koniecznie muszę się zamknąć w 15tys :)

Właśnie chodzi i te krótkie trasy, do roboty 4km, plus z powrotem do sklepu, dziennie zrobię jakieś 10km. Raz w tyg jakaś trasa 50km. W lecie może będzie więcej jazdy, i dlatego skłaniałem się do benzyny bo klekoty wszędzie piszą że są na trasy...

#5 marasss2

marasss2

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 446 postów
  • SkądSłupsk/Starogard Gd.
  • Model:Audi S3
  • Silnik:Bam

Napisano 11 luty 2015 - 12:57

Ciężka sprawa z autem na tak krótkie trasy. Gaz zanim w zimę się przełączy to przejedziesz 500-600 m na Pb w lato nie ma tego problemu. Przy 10 tyś rocznie troszkę potrwa aż instalacja się zwróci mimo to i tak moim zdaniem lpg wyszło by taniej. Koszt instalki zależy od silnika do 1,6 można spokojnie za 2500 założyć na dobrych komponentach. 1,8t to 3 tyś trzeba liczyć. Gdyby było ok 10 km w jedną stronę to już można by myśleć o tdi. Chociaż ja nie widzę przewagi nigdzie tdi nad turbobenzyną w lpg takie moje zdanie.
Cztery buty robią robotę :)

#6 Opal333

Opal333

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 54 postów
  • SkądCzudec

Napisano 11 luty 2015 - 18:02

Koszt instalacji gazu do 1.8 T (180 KM- aktualnie 200 KM) sekwencja STAG 4,z wtryskami HANA 2000 obslugujacymi d0 250 KM wyniosł mnie (oficjalnie) 2500 zl. w rzeczywistosci mniej. takze instalacja to ie tragedia,mi ze wzgledu na to ze robie duzo kkm dosc szybko sie wrocila i dla mnie to bylo mega oplacalne.W zimie,wiadomo kawalek na benzynce trzeba przejechac,ale nie jest to tak odczuwalne.A3 jest jak najbardziej odpowiednim autkiem,wiec w twoim przypadku,polecam benz+gaz. Co do twoich innych typow- moje zdanie jest takie- francuz to francuz,szalu nie robi,mazda- rudej z imprezy nigdy nie wygonisz :P a golfik,kwestia gustu i co kto lubi :P
Jeśli jadąc samochodem poczułeś uderzenie - wysiądź i sprawdź. Jeśli z tyłu - zyskasz pieniądze. Jeśli z przodu - stracisz pieniądze.

#7 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 12 luty 2015 - 16:48

kupuj samą benzynę ;) do 10 tys to żaden przebieg ;)

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_


#8 kondziopl3

kondziopl3
  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • SkądKoło Rzeszówa

Napisano 14 luty 2015 - 15:32

Dzięki za porady :)

Jeszcze podoba mi się Leon I, tylko ciężko go upolować w tej cenie, dużo więcej jest TDI :/

#9 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 14 luty 2015 - 16:26

Jeśli auto będzie w dobrym stanie to ja bym tdi nie skreślał.

#10 marasss2

marasss2

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 446 postów
  • SkądSłupsk/Starogard Gd.
  • Model:Audi S3
  • Silnik:Bam

Napisano 15 luty 2015 - 12:52

No właśnie ale biorąc pod uwagę dystans do pracy to można by się zastanowić nad opłacalnością. Moja teściowa też kupiła kilka lat temu diesla na miasto i w sumie 2-3 trasy w roku dłuższe i teraz tylko żałuje bo oszczędności kompletnie nie widzi i teraz jak będzie zmieniać auto to już mówiła, że pb+lpg chce. Może ktoś kto ma diesla i użytkuje na takim dystansie się wypowie jak to wygląda faktycznie.
Cztery buty robią robotę :)

#11 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 15 luty 2015 - 13:47

kondziopl3, Kupuj 1.8T 180km,przyajmniej nauczysz sie szybko jezdzić :mrgreen:

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#12 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 15 luty 2015 - 14:02

Może ktoś kto ma diesla i użytkuje na takim dystansie się wypowie jak to wygląda faktycznie.

Ja jeżdżę 80 1.6TD do pracy ok 4km w jedną stronę, latem jeszcze spalanie do przyjęcia, w zimie mimo że dystans nie duży to czuć wyraźnie większe spalanie przy dystrybutorze, jakie spalanie to nie powiem bo jakoś specjalnie nie patrzę na to. W Tdi pewnie różnica będzie jeszcze większa. Jeździłem 3 tygodnie a6 do pracy i taniej mnie to wychodziło. Poza tym a6'tką wiem że zrobię więcej niż 15kkm rocznie, idzie lepiej niż 1.6@1.4b i wiem że nie będzie problemów z odpaleniem przy -25C.

najlepszy jest rower bo nie pali nic i nie trzeba szybki rano skrobać :mrgreen:

#13 Lipton

Lipton

    Administracja

  • Administracja
  • 1034 postów
  • SkądRZE

Napisano 16 luty 2015 - 10:02

marasss2, tragicznie to wygląda ;) mam dwa takie same auta ten sam silnik podobny przebieg jednym jezdzi żona brata po rzeszowie takie wlasnie dystanse, ja jezdze powiedzmy w cyklu mieszanym bo do rzeszowa mam 15km każde z nas mniej wiecej co tyle samo czasu robi jakas tam trase z 50km w jedna strone i moje auto spali średnio do 7l a to drugie pod 9L. Diesel używany tylko w mieście dużo szybciej się zużyje bo na samym gaszeniu i zapalaniu koło pasowe i inne elementy dostają po dupie ;)

Admin_prende_a_calci_un_utente_e_un_mod_


#14 Leopold

Leopold

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:A4 B5
  • Silnik:1.9 TDI AFN

Napisano 29 grudzień 2016 - 10:26

Na krutkie trasy tdi się nie nadaje,cały czas będzie niedogrzany 1.6 ewentualnie 1.8 bez turba i zagazować




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych