Skocz do zawartości

Audi Klub Podkarpacie używa ciasteczek. Tutaj dowiesz się czym są. Aby zaknąć tą wiadomość kliknij:    Akceptuję ciasteczka


Tanie części samochodowe do Audi w iParts.pl


Użytkowników którzy posiadali konta na starym systemie, prosimy o skorzystanie z opcji przywracania hasła żeby nie dublować sobie kont.


Audi A3 8L 1.9 tdi 110km-wersja 5-cio drzwiowa!, 1998-2000r.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 14 maj 2015 - 19:04

Planuję zakup audi a3 8L. Roczniki jakie mnie interesują to 1998-2000 (najlepiej 2000, już ta wersja po lifcie). Trasy jakie będę pokonywał to 2-3 razy w tygodniu minimum po 20-25 km (w jedną stronę, z 5h postoju i powrót), więc diesel wydaję mi się ok. Mam tylko pytanie odnośnie tego czy auto lepiej sprowadzić (dać za auto 10 tyś + pozostałe opłaty około 4 tyś = 14 tyś), czy też szukać czegoś w PL za 14 tyś ? Ogólnie 14 000 za audi a3 8L (110km) 2000r. to dobra cena czy lepiej dozbierać i dać np. 15-17 tyś ? Ile trzeba przygotować na egzemplarz, który nie będzie wymagał wkładu finansowego w najbliższym czasie po zakupie ? Z góry dziękuje za odp.

#2 kubek30

kubek30

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 96 postów
  • SkądMielec

Napisano 14 maj 2015 - 23:39

serax, wklad zawsze jakis bedzie, chocby po zakupie podstawa czyli filtry, plyny/oleje + rozrzad. jesli masz pewna sztuke za granica, to mozna rozwazyc. jesli nie, to bym szukal w PL np na forach marki. poza forami tylko z jakims "znawca". w tych rocznikach auta juz sa wyjezdzone z mankamentami mechanicznymi.

#3 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 15 maj 2015 - 17:16

W sumie mam takiego gościa co ściąga samochody z zagranicy ( znajomym ściągnął pół roku temu opla vectre c 2.2 gts, i jakoś ponad rok temu golfa 4 1.9tdi właśnie i powiem szczerze, że są zadowoleni, bo ani nie wkładali większych sum, ani nic. Vectra 23k, a golf 10k). Co do kosztów (wymiana olejów, filtru, rozrządu to to są żadne koszty na dobrą sprawę :). Rozważałem też 1.8T i do tego władować instalacje gazował, ale to za auto muszę dać 15 tyś i do tego gaz 3 tyś + ubezpieczenie i ewentualne wymiany to przekracza 20k, czyli nieco poza moim limitem. Więc jak, okolice 15 tyś i można próbować ściągać audi ?

#4 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 15 maj 2015 - 20:41

serax, Przecież 1,8 Turbo w bardzo dobrym stanie juz za 10-12tys kupisz.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#5 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 17 maj 2015 - 20:05

kamilb5 niby tak, ale jakoś ciągnie mnie do dieseli. Póki co miałem forda mondeo mk1 1.8di, później przesiadłem się na seata alhambre 1.9tdi. Benzynka to ostateczność, zwłaszcza, że 1.8t w gazie jak dobrze przyciśniesz weźmie z 13-15l gazu, czyli prawie to samo co diesel. Rozmawiałem wczoraj z gościem co kupował a3 '99r. 90km jakoś 2 lata temu. Dał za nią 8.5 tys (wprawdzie wersja 3-drzwiowa, no ale..). Jeździ do dziś i nie narzeka, ani go nie zawiodła.

#6 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 17 maj 2015 - 21:11

serax, Tylko bierz pod uwagę że diesel jest drożysz w utrzyamaniu. 1,8 turbo pali po miejscu 10L lpg do 11 przy normalnej jezdzie,a 1,9 tdi od 7 do 8 więc dalej 1,8 jest oszczęniejsze i mocniejsze,chyba że weźmiesz pod uwage tdi PD tylko później koszty regenracji pompek czy głowicy są maskarycznie wysokie. Rób jak chcesz,ale mnie nikt juz do diesla nie przekona,tym bardziej gdybym tylko miał jezdzic po miejscu to żadna kalkulacja.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#7 Opal333

Opal333

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 54 postów
  • SkądCzudec

Napisano 17 maj 2015 - 23:23

Życie jest za krotkie na jazde dieslem. a 1.8T pali 11-12 na 100km, a jest czym przycisnac. 8-)
Jeśli jadąc samochodem poczułeś uderzenie - wysiądź i sprawdź. Jeśli z tyłu - zyskasz pieniądze. Jeśli z przodu - stracisz pieniądze.

#8 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 17 maj 2015 - 23:49

Opal333, Dokładnie jestem tego samego zdania :)

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#9 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 18 maj 2015 - 12:43

Czyli mówicie ze 1.8t ponad wszystko? W mieście trasa będzie 2km. Jeszcze się zorientuje jak to wygląda z kosztami sprowadzenia. Moglibyście wstawić przykładowe 1.8t w bdb stanie?

#10 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 18 maj 2015 - 12:49

A jak wygląda spalanie lpg jadąc 100-130km/h?

#11 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 18 maj 2015 - 14:44

Na zbiorniku 55L robię ponad 500km normalnej jazdy na miejscu(czyli jakieś 40km na raz) bez jakiś szaleństw ale też bez zamulania. Wynik powtarzalny tak że specjalnie nie muszę na centralkę LPG zerkać. Ale to w budzie a6, a3 jest ze 300kg lżejsze więc litrę z groszem spali mniej. Na trasie przy takich prędkościach jak piszesz pewnie można się w 10L LPG się zamknąć spokojnie. Przy wyższych prędkościach wiem że spalanie rośnie dosyć mocno.. Co do LPG to masz ok 5-7zł taniej na każde 100km w stosunku do LPG. Czyli instalka wróci się po ok 40tyś kkm. To przy założeniu że 1.9TDI to 110 albo 90km bo pompowtryski takie oszczędne nie są a wtedy różnica jest jeszcze większa. O tym co jak jedzie to można sobie odpuścić bo nowy taryfikator z dniem dzisiejszym wchodzi w życie 8-)

#12 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 19 maj 2015 - 19:00

Okej, dziękuje wam wszystkim za pomoc :) Zadzwonię do gościa i zapytam co on o tym sądzi i jak cenowo przedstawia się sytuacja tych samochodów ^^ mam nadzieję, że już niedługo będę mógł się pochwalić dobrym zakupem. Pozdrówki

#13 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 21 maj 2015 - 17:24

Mieliście racje - należy postawić na 1.8t :D. Teraz jeszcze małe pytanko co do instalacji gazowej. Jeśli sekwencja to ta lepsza za około 3000zł. A jeśli założę zwykły gaz za 1500zł ? jak widzi wam się ten pomysł ?

#14 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 21 maj 2015 - 20:00

A jeśli założę zwykły gaz za 1500zł ? jak widzi wam się ten pomysł ?

1.5K za same części, nawet jak się zmieścisz to kto Ci to założy i wystroi?

#15 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 21 maj 2015 - 22:40

Taa nawet nie ma szans za 1500zł . Musisz miec te 2500, ja zapłaciłem 2400 w Rzeszowie w Elpigaz tylko że mam troche wydajniejszy parwonik do 250km więc może był troche drozszy,ale ogólnie nie narzekam. Nawet na trasie lpg wyjdzie dużo taniej.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#16 Opal333

Opal333

    Nowincjusz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 54 postów
  • SkądCzudec

Napisano 22 maj 2015 - 00:46

Ja mam zalozony gaz STAG 4 wtryski hana 2000 do 250 KM, a za instalacje zaplacilem 2200 zl,takze mieszcze sie w spalaniu 11 l gazu,a mam dosc ciezka noge :mrgreen: mi instalacja wrocila sie po pol roku eksploatowania autka,takze teraz to czysta oszczednosc 8-)
Jeśli jadąc samochodem poczułeś uderzenie - wysiądź i sprawdź. Jeśli z tyłu - zyskasz pieniądze. Jeśli z przodu - stracisz pieniądze.

#17 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 23 maj 2015 - 05:44

Kamilb5, masz 1.8t i ile jeździsz na tym gazie?

#18 kamilb5

kamilb5

    Expert

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 834 postów
  • SkądBrzozów
  • Model:Audi A4 B7 S-Line
  • Silnik:1.8T BFB+

Napisano 23 maj 2015 - 19:17

serax, ponad 30tys walneło.

210Hp/324Nm                         

Powered by Gregor Performace.


#19 serax

serax
  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 24 maj 2015 - 09:47

O czyli po znajomości powinienem się w 2tys zamknąć

#20 Ziomek

Ziomek

    Konstruktor

  • Klubowicz
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 472 postów
  • Skądok Mielca
  • Model:A6 c5
  • Silnik:1.8T ANB

Napisano 24 maj 2015 - 14:13

@up
przy LPG jest tak że oszczędności są później.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych